افطاري و انتقاد استاندار از عدم انتقاد سازمانهاي مردم نهاد و غايب لايق جلسه اداره كل فرهنگ و ارشاد يزد

عليرضا صادقي – فعال اجتماعي
sadeghi@rayehesabz.com

يادداشتي برافطاري بدون انتقاد- در چند شب گذشته به روال ساليان گذشته دولتها قبل و قبلتر نشست سازمانهاي مردم نهاد جوانان استان يزد و مديران دولتي استان يزد در محل سالن فرهنگيان يزد برگزار شد.
چند نكته در اين جلسه نمود داشت كه بد نيست بيان شود اميدواريم به كسي بر نخورد و بر كيفيت محتوا جلسات و افطاري در ساليان بعد افزوده شود.

همه حاضر بودند باز هم اداره كل فرهنگ و ارشاد يزد غايب لايق جلسه بود

در اين جلسه اكثر مديران استاني حضور داشتند فقط هر چه جستجو شد نه مدير كلي از ارشاد يزد حضور داشت نه معاون به رسم معمول از ارشاد يزد در جلسه حضور داشت كه شائبه عدم حضور ارشاد يزد در ستاد ساماندهي اوضاع جوانان استان رانمي دانم تقويت يا رد مي كند.  با توجه به انتقاد ات و مشكلاتموجود در همكاري سازمانهاي مردم نهاد با اداره كل ارشاد يزد.


وقتي عدم انتقادبرخي از سازمانهاي مردم نهاد گزينشي  صداي استاندار يزد را در مي آورد

در بخشي از صحبتها: استاندار  يزد از عدم انتقاد و بيان مشكلات اساسي و پيشنهاد موثر گله نمود.

داخل پرانتز – برخي از سازمانهاي مردم نهاد گزينش شده – سليقه اي و توجيه شده از سوي سازمان جوانان يزد ضمن عدم انتقاد و پيشنهاد موثر طبق روال مرسوم 12 ساله بزرگترين مشكل خود را سياسي دانستن تشكلها و عدم واگذاري فعاليتها و برنامه ها و جدي نگرفتن دستگاهها دولتي دانستند.

داخل كروشه- وقتي درون سازمانهاي دولتي و يا به بهانه كمك مالي "سازمانهاي مردم نهادي در هر دولت بوجود مي آيند فلسفه عباسقلي همچنان حاكم است كه آن فلسفه حكايت از تشابه سازمانهاي مردم نهاد به كبوتران بي بال و پر و پر دادن آن ها توسط سازمان و دولت مي باشد.

آري مطلب بالا توهين و عادت غلطي است كه همچنان حاكميت نظريه را در برخي از سازمانهاي دولتي مي بينيم تصوري كه نشان از زلالي و نقش واقعي سازمان مردم نهاد- NGO - تشكل غير دولتي و يا هر اسم نهاده شده در دولتها قبل و بعد را ندارد.

واقعيت بدون نياز بخشنامه دولتي

تشكل مردمي(سازمان مردم نهاد-NGO – سمن- تشكل غير دولتي هرآنچه چه كه هردولت سليقه اسمي آن باشد). بر آمده از دغدغه هاي اجتماعي – علمي – فرهنگي – هنري – زيست محيطي و ...توسط جمعي از علاقمندان جامعه و به دور ازسياست و كار اقتصادي بوجود آمده و يارانه هاي دولتي در حياتش بي تاثير است.

حتي در كاهش تصدي گيري دولت چه بهتر طرحها – پروژه ها و امور به سازمانهاي مردم نهاد واقعي- توانمند و متعهد واگذار شود كه متعهد به مشكلات جامعه خود را مي دادند نه بخشي كه ما اسم مردم نهاد را به زور يا اشتباه و يا براي پرداخت صدقه مي گذاريم.

جلسه تشكلها غير دولتي جوانان زمينه ديدار دوستان قديمي فعال را بار ديگر تكرار كرد كه بايد از دفتر نمايندگي سازمان جوانان در يزد تشكر نمود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا